• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kreditvärdighet mindre bra

G

Guest74

Gäst
Poäng: 0
Kommer söka ett lån på 60000. inkomst år 2012 är 127000 år 2013 är över 200000. Mitt kreditbetyg ligger på "Mindre bra" den 14 Januari försvinner alla utom 1 UC och det är då jag ska söka. Inga betalningsanmärkningar eller så. Bara skulder jag ska bli av med. Ska jag fylla i "samla befintliga lån"? mina kreditkort kommer båda upp i 25000 ska jag skriva in det där, ökar det chansen att bli beviljad om jag fyller i "samla befintliga lån" har som sagt även "mindre bra" på mitt kreditbetyg innebär detta att det är kört att få lån?

MvH
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
G

Guest74

Gäst
Poäng: 0
Kommer söka ett lån på 60000. inkomst år 2012 är 127000 år 2013 är över 200000. Mitt kreditbetyg ligger på "Mindre bra" den 14 Januari försvinner alla utom 1 UC och det är då jag ska söka. Inga betalningsanmärkningar eller så. Bara skulder jag ska bli av med. Ska jag fylla i "samla befintliga lån"? mina kreditkort kommer båda upp i 25000 ska jag skriva in det där, ökar det chansen att bli beviljad om jag fyller i "samla befintliga lån" har som sagt även "mindre bra" på mitt kreditbetyg innebär detta att det är kört att få lån?

MvH

Eller ska jag istället skriva 60000 på "samla befintliga lån"? hur fungerar det då, jag har ca 53000 på olika sms lån och krediter tillsamans. Det är väl ändå jag som betalar in allt på kreditkortet, säger upp det, och jag som betalar in sms lånen? vad spelar det för roll om jag fyller i "samla befintliga lån"? fyller jag i det kan jag använda pengarna till annat och tvärtom ifall jag ej fyller i kan jag betala av ändå? Hoppas detta inte blev allt för rörigt :)
 

Ame

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
13 Oktober 2013
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
bättre att vänta tills du för bra kreditbetyg hos UC. du kan betala lite av kreditkort kostnader mm för att förbättra det
 

pet77

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Augusti 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Jag fick nyss 50000:- i lån hos ikano, och min uc-store är låg...så kört är det inte.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
ikano

Hur fungerar Ikano. När du fick låna 50tusen, ringde dom dig och ställde frågor eller för att sälja försäkringar? Ansökte du via webben? Måste man ha bank-id?
Tacksam för svar.
 

Matte

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
29 Februari 2012
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
32
Poäng
157
Tror någon att det går att få ett lån med misskött kredit men endast 10 uc frågor och 8000:- i skulder som syns på uc ?

Kreditscoren ligger på mindre bra.
 
G

Guest74

Gäst
Poäng: 0
ska jag istället skriva 60000 på "samla befintliga lån"? hur fungerar det då, jag har ca 53000 på olika sms lån och krediter tillsamans. Det är väl ändå jag som betalar in allt på kreditkortet, säger upp det, och jag som betalar in sms lånen? vad spelar det för roll om jag fyller i "samla befintliga lån"? fyller jag i det kan jag använda pengarna till annat och tvärtom ifall jag ej fyller i kan jag betala av ändå? Hoppas detta inte blev allt för rörigt :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp